Van Leusden naar Italië op de motor

Nancy

Wandelen in Nancy

We hebben bij het hotel een plattegrond van de historische binnenstad mee genomen en hebben een route langs alle bezienswaardigheden gelopen. Er is heel veel te zien zodat we niet alles kunnen beschrijven, je moet het zelf komen zien als je er van houd. Er staan heel veel oude gebouwen en herenhuizen met een geschiedenis. Veel van deze gebouwen zijn door de gemeente opgeknapt en aan de buitenzijde schoongemaakt, zodat ze er zo mooi kleurig (geel) bij staan. Echte oude gebouwen zijn grijs tot zwart van het vuil. Er is ook nog een oude stadspoort uit de 14e eeuw met een stukje muur. De basiliek Saint Epvre heeft 74 grote glas in lood ramen, prachtig.

Nog even een correctie: het Place Stanislas heeft 2 poorten en 2 fonteinen. Ook de fonteinen hebben veel goud versieringen. Zie ook de foto’s.

Op zondagochtend zijn hier nog veel winkels open. We zagen veel fransen die nog stokbrood bij de boulanger hadden gehaald. Typisch frans.

We zijn ook nog door het park van Nancy gelopen. Dit is echt een ontspannings plek voor de stads mensen die even de drukte van de stad willen vergeten.

Ze hebben er verschillende plekken, zoals een kinderboerderij, een rozentuin, wandelpaden en plekken voor wat sportoefeningen.

Ook wij hebben nog weer even genoten van een glas wijn op een terras aan het plein.

Morgen vertrekken we weer en gaan we via Luxemburg naar de Ardennen waar we dan stoppen bij Baton Rouge een motorherberg aldaar.

Groeten Ans en Wilfred

Hans en Hannie

Steden met een oud centrum zijn altijd leuk om te bezoeken. Je hebt soms het gevoel dat het oude verleden herleefd. Ook is het er altijd gezellig, ook niet onbelangrijk.

Groetjes vanuit een zonnig Tilburg (geeft ook een vakantie gevoel)

Johan en Janny

Het blijft toch leuk om zo'n reisvakantie te volgen. Mooie stukjes zijn er door jullie geschreven samen met mooie foto's.