Van Leusden naar Italië op de motor

Naar Frankrijk (Nancy)

Naar Frankrijk (Nancy)

Gistermorgen in Luzern rustig aan het ontbijt begonnen, Het weer was beter als eergisteren, bewolkt maar droog.

We hebben onze spullen weer ingepakt en vervolgen onze reis naar Frankrijk. We gaan naar Nancy.

We hebben deze weg minder avontuur gehad, wel wat bergen maar niet te vergelijken met toen we naar Luzern reden vanaf Italië.

Na ongeveer 320 Km gereden te hebben zijn we rond 16:00 uur in Nancy aangekomen. en het viel gelijk al op het was er druk. Het is zaterdag en er is een festival in de stad en we zitten midden in het centrum vlakbij het plein ’Place du Stanislas’ een groot plein midden in de stad met oude bezienswaardigheden.

Na de motor weer uitgepakt te hebben en ingecheckt te hebben zijn we even de stad in gelopen. Natuurlijk eerst naar het plein. Dan loop je het plein op en denk je Oóóh! Het is een ruim plein met rondom gebouwen uit de 18e eeuw. In 3 hoeken staat een groot hekwerk/poort met goudkleurige versierselen en in de 4e hoek staat een grote fontein. Je voelt nog de grandeur van lang geleden.

We hebben ook even door een winkelstraat gelopen en hebben een flesje wijn gekocht en koffie gedronken.

Nadat we de fles wijn koud gezet hebben op de hotelkamer zijn we gaan eten net buiten het plein in een kleine Brasserie. Het weer was hier goed, een graad of 20 dus we konden nog buiten zitten op het terras.

Vandaag gaan we de stad verder ontdekken.

Ans en Wout van Zoeren

Wat hebben jullie veel gezien! en ons laten meegenieten! Goed hoor. Wij gaan deze week naar Texel (ook even genieten!) We spreken jullie later wel weer (nog zin in kaasfondue?) Hartelijke groet van Ans en Wout