Van Leusden naar Italië op de motor

Rondje Gardameer

Na een onweersbui gisteravond, (die wel mee viel) was het weer vanmorgen weer zonnig en helder. We hebben vanwege het weer besloten dat we een rondje rond het Gardameer gaan rijden. Het is maar 140 km., dus dat valt wel mee. We zijn bij ons vandaan vertrokken om linksom het Gardameer te rijden richting Riva del Garda wat in de noordpunt ligt. Deze kant van het Gardameer heeft veel bergen en tunnels, bijzonder om te rijden, waarna je Riva del Garda bereikt. In Riva del Garda zijn we even gestopt voor een koffie pauze en genieten van het uitzicht. We hadden een leuk tafeltje op een terras gevonden om een een cappuccino te bestellen. De serveerster vond dat niet goed, de tafel was bedoelt voor mensen die daar zouden eten. We mochten van haar in de tuin gaan zitten of op het plein bij de cafe’s. Wij dropen af. We hebben toen op het plein een cappuccino gedronken bij een ander terras wat wel vriendelijk was. Riva del Garda trekt ook veel toeristen. Vanaf Riva del Garda loopt de weg overwegend direct langs het meer zelf en zie je ook veel strandjes en campings. De strandjes zijn wel kiezelstrandjes, zoals overal bij het Gardameer.

Door de diverse dorpjes en wegen kwamen we weer in de buurt van Padenghe sul Garda waar we verblijven, maar we zijn eerst nog op Sirmione wezen kijken. Het schiereiland/landtong in het Gardameer. Het was er ook weer erg druk met mensen/toeristen. Hele busladingen laten ze hier los.

Na Sirmione zijn we terug naar ons appartement gegaan, waar we een aperitief genomen hebben, een kleurtje hebben gekweekt en en genoten van wijn met een stokbroodje smeersels. Wilfred heeft het avond eten al klaar gemaakt en dat staat ons straks nog te wachten. Voor vanavond geven ze weer onweersbuien op. we wachten het af. Weer een fijne dag aan het Gardameer.

Morgen houden we weer een ‘rustdag’ en Vrijdag reizen we weer naar Zwitserland, waar we onze vakantie vervolgen.

Groeten Wilfred en Ans

Hans en Hannie

Ciao,het is leuk om nog wat van een beroemde liefde te kunnen zien. Spreekt altijd tot de verbeelding.
Het is leuk om de reis te volgen, lees je alles uit de eerste hand.

Arrivederci vanuit Tilburg

johan

Jaloers? Wel nee.
......nou ja, een beetje dan!