Van Leusden naar Italië op de motor

Uitstapje naar Verona

Het weer is nog steeds goed voor ons, vandaag wel erg warm voorspeld met kans op onweer.

Vandaag gaan we naar Verona. De oude stad van Italië vlak bij het Gardameer. De reis op de motor is maar 45 Km. (ook nog terug natuurlijk)

We vertrekken op tijd, even na 9 uur, want het weer is drukkend warm. richting de 30 Graden. De hebben de motor net buiten het centrum geparkeerd bij Arsenal, een oud militair gebouw wat echt een opknapbeurt nodig heeft. Via de benenwagen zijn we de stad ingelopen. Via een oude brug bij Castelvecchio, over de ‘Fiume Adige’ die door Verona heen loopt. We zijn eerst naar de Arena gelopen. wat een mensen/toeristen daar op het plein! En zijn daar binnen wezen kijken. Te bedenken dat deze arena er al eeuwen staat en hier vroeger spelen werden gehouden. Nu worden hier in de zomer vaak openlucht voorstellingen gegeven, vooral opera en klassieke concerten. Dat zal mooi klinken en de ambiance is hiervoor natuurlijk geweldig. Jammer alleen dat hierdoor de Arena een beetje aan het zicht onttrokken wordt. We hebben ook door de catacomben geslenterd, hier was het heerlijk koel. Hierna zijn we op zoek gegaan naar het balkon van Romeo en Julia. Door de drukte van mensen heen hebben we het gevonden (zie foto). Ik wilde nog op mijn knieën voor Ans maar ze gaf geen ja-woord.

Onder de poort er naar toe zijn de muren aan beide kanten volgeplakt met pleisters en stickers met de namen van geliefden er op. Ook is er een muur met allemaal slotjes, net zoals bij een brug in Parijs. Je kunt er ook een hartje kopen en er je beide namen op laten borduren. Er is nog veel meer liefdesspul te koop in de Romeo en Giulletta winkels.

Na het balkon zijn we nog door de stad geslenterd naar verschillende bezienswaardig heden. Later op een terras bij de Arena hebben we genoten van een kleine hap, een antipasta. Verona is een mooie stad met veel oude gebouwen en geschiedenis.

We vinden het leuk om jullie reactie’s te lezen dus nogmaals dank daarvoor.

Groeten Wilfred en Ans