Van Leusden naar Italië op de motor

Uitstapje naar Hergiswil

Vandaag hebben we het weer in de morgen, tegen gehad. Ondanks de voorspellingen van goed weer, was er bij ons regen.

Toch tegen een uur of 12 was dat grotendeels voor bij en hebben we samen met Astrid mijn schoonzus besloten om de glasblazerij van Hergiswil bij Luzern te bezoeken.

Daar aangekomen was het weer droog. In de glasblazerij Glasi hebben we een rondleiding gevolgd. Na de historie van glas in het algemeen en de glasblazerij van Hergiswil zelf, zijn we in de glasblazerij bij de oven en glasblazers terecht gekomen.

Hier was het normale personeel aan het werk en lieten zij de dagelijkse arbeid zien die het glasblazen inhoud. Er werden schalen, vazen en borden geblazen. allemaal handwerk op ambachtelijke manier.

We hebben hier een tijdje rondgelopen en hebben heerlijk op het terras van de glasblazerij genoten van een lekker stuk cake en koffie met uitzicht over het Vierwoudsteden meer.

Na de koffie zijn we door de winkels van de glasblazerij gelopen. Alles wat er gemaakt wordt in de glasblazerij is te koop. Voor het ambachtelijke handwerk moet wel behoorlijk betaald worden. Gelukkig hebben we op de motor weinig plek om iets extra mee te nemen.

Na de winkels zijn we nog een klein stukje langs de jachthaven en het meer gelopen. Daarna zijn we met Astrid via een toeristische route binnendoor terug gereden naar Safenwil. Onderweg nog even boodschappen gedaan. De wijn was op.

Straks genieten van het avond eten en de wijn.

Hans en Hannie

Chochem is altijd leuk en gezellig, kun je niet overslaan als je in de buurt bent.
Toch leuk als je voertuig zoveel belangstelling geniet!!!!!
Bij je familie is het goed vertoeven, jullie hebben het gezellig. Geniet ervan, wij zijn jaloers!!!!!!!!!!!!!
Groetjes van de hardwerkende Tilburgers

Hans en Hannie

Italie is ook niet te versmaden, op reis is altijd leuk!!!!!!!!

With Love Hans en Hannie!!!

Astrid

Het was weer super gezellig.
Jammer dat de tijd zo snel voorbij gaat.
Fijn dat jullie er waren en nog een hele mooie, zonnige en gezellige vakantie. Liefs