Van Leusden naar Italië op de motor

Bernkastel-Kues verkennen

Vandaag hebben we Bernkastel-Kues verkend.

Na een heerlijk uitgebreid ontbijt in ons hotel hebben we ons klaargemaakt om Bernkastel-Kues te ontdekken.

Het weer begon met mist op de bergen en blokkeerde de zonnestralen om ons te bereiken.
Maar gelukkig heeft Ans de zonnestralen bij zich..

Smile

We zijn door het dorp gedwaald en de berg op naar de Burgruïne Landshut gelopen. Het was maar 0,7 km. Makkie. Het viel toch we een beetje tegen. Onze benen zijn dat niet gewend, vooral de kuiten niet.

Jammer genoeg konden we de ruïne niet bezichtigen. Deze ruïne zijn ze voor toeristische doeleinden aan het restaureren. (zie foto’s)

Hier hebben we even genoten van de wegtrekkende mist en het doorkomen van de zonnestralen.

Na door de wijngaarden naar beneden gelopen te hebben, hebben we eerst koffie met heerlijke duitse taart gegeten.

We hebben veel klassieke huisjes gezien in het stadje en ook de snuisterij winkeltje kregen een bezoekje namens Ans.

Er moet ook een Wasserfall zijn. We hadden al een eindje omhoog geklommen. Maar op een gegeven moment ging de weg over in een grindpad. Helaas hadden we onze stadschoenen aan en niet de wandelschoenen. We zijn maar rechtsomkeert gegaan en hebben in de supermarkt een flesje moeselwijn gekocht. Hiermee zijn we naar boven naar een uitkijkpunt gelopen en hebben daar heerlijk in de zon van de wijn genoten, op een terras van een Biergarten die op dinsdag ‘ruhetag’ had.

Tja, mosselwijn vinden we erg lekker. Eenmaal weer beneden bij het hotel hebben we op het terras opnieuw een moeselwijntje genomen.

Met uitzicht op de Moezel hebben we gegeten in de Alte Mosselbahnhof (oude stationsgebouw) alwaar dus vroeger een spoorlijn gelegen heeft langs de moezel.
We hebben vandaag ontzettend genoten van het weer en de bezienswaardigheden.

Morgen willen we een uitstapje maken naar Cochem, daarover later mee.

Groeten Wilfred en Ans.

Astrid

Mooie foto's!

Hans en Hannie

Hoi zus en zwager,
Ik lees dat jullie het naar de zin hebben!! Zo hoort het ook op vakantie. Het ziet er allemaal leuk en aantrekkelijk uit. Zou dan zo mee willen reizen.
Wij gaan jullie volgen hoor! Is altijd leuk om te doen.

Groetjes vanuit het zonnig Tilburg